Dagens bloggning

Godkväll blogg. Jag är trött nu, ska alldeles snart gå o nana. Tänkte bara uppdatera nätet med de senaste bravaderna. Med risk för att spoliera fortsatt läsning tänker jag redan nu avslöja att jag inte har gjort några hjälteinsatser och några skumma biljakter har ej heller ägt rum. Det har varit lugna o sköna dagar.

I fredags firade vi mamma, eftersom hon flyr landet idag när hon fyller.

Igår lördag var jag o min kära sambo ute och sprang faktiskt... Och efter det gjorde vi lite situps och dylika muskelförstärkande övningar. Man kan ju bara hoppas att grannen inte kollade in...

Svärmor och Marcus var här igårkväll. Mitt Wii blev varmt ;)

Idag var vi hos Gabbe & Lisen och åt upp deras utsökta äppelpaj. Sen fick vi besök av Tony & Malin och das Wii fick visa vad det går för ännu en gång... Ett riktigt bra köp, bättre sällskapsspel får man leta långt bort efter. Kanske ända till Närke. Sen hann vi med en snabbvisit hos Jolle oxå innan vi plockade hem kinamat. Två filmer har avverkats under kvällen faktiskt: "Night at the Museum" och "Pride & Prejudice". Två helt ok filmer faktiskt...

Night at the Museum var rolig och...fantasieggande?? Möjligtvis något barnslig, men jag har aldrig påstått att jag är motsatsen..

Pride & Prejudice började som en hemsk fnittrig tjejfilm, men den utvecklades faktiskt till en vacker kärleksfilm. Jag lägger här in ordet "rövjävel" för att inte missuppfattas som en alltför mesig, blödig, gay kärleksfilmsdyrkare. Men fan, den var vacker :) Jag blev imponerad av de engelska miljöerna i filmen. De gångerna jag har varit i England har det mest varit fult där, men sen har jag ju inget fotofilter i ögonen heller.

Kolla klockan, jag drar nu. Hej på dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0