min bästaste pryl

Jag måste ju i egenskap av prylbög skriva vilken pryl i min samling som är allra mest prylig och motivera detta. Here goes:

Vinnare av mapc's bästaste pryl för tillfället blir... faktiskt: Min Qtek S100; den kära gamla mobilen!

Motivering:

Med en för en handdator minimalistisk design som ligger klockrent i fickan eller handen har tillverkarna gjort underverk med den här lilla rackaren. Mitt eget exemplar av luren införskaffades för en herrans massa tidsenheter sedan, begagnad på blocket för 3500 kr med ett tillhörande minneskort på 1 gb. Nu för tiden borde den vara i stort sett gratis.

Det som gör det så klockren är möjligheten att köra 3:e-parts program, vilket finns ungefär obegränsat många till Microsofts Pocket PC OS. Det finns program für alles. Jag har även köpt till en GPS med tillhörande bilhållare, så nu hjälper TomTom mig att hitta till jobbet varje dag. Sen så ringer jag med den, smsar, mmsar, lirar musik, kollar på filmer, antecknar kloka saker, kalendrar och synkar mot datorn, spelar spel, surfar nätet osv osv...

En tocken dylik telefonjävel är ju klart inget att ha om man inte orkar/kan/vill lägga in egna program samt fixa och trixa lite för att få allt som man vill. Då rekommenderas istället... nåt annat. Programmen behöver ju inte kosta något heller. Om du har kompisar som köper dom till dig jag menar.

                                         image7
Det jag saknar i den här luren är wifi, men det går ju att fixa till. Men nästa lur blir nog en Tytn eller liknande. 3g kanske är bra oxå?

Vilket utomordentligt långt inlägg om min telefon det blev. Det måste ju betyda jag gillar den. Och med tanke på nedanstående inlägg måste det oxå betyda att jag har blivit gammal sen sist.

-gammal-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0