Ubuntu

Idag är jag en hardcore hacker. Jag har lyckats uppgradera till Ubuntu 7.04 (Feisty Fawn). Jag är mäkta stolt. Mitt i uppgraderingen dog såklart mitt trådlösa nät, men Linux fattade inte att det inte var färdigt, så datorn startade om och jag hamnade mitt i en terminal-prutt utan grafisk gränssnitt whatsoever. Men med ett par smått genialiska kommandon från datorns ägare/master så sitter jag nu alltså och bloggar linux-wise...

Beryl är ju smått fantastiskt. Alla som imponeras av det nya gränssnittet i Vista bör ta en titt på Beryl/Compiz i Linux... (Sök på beryl på youtube.com för massa exempel hur det kan se ut).

Efter att ni har gjort det måste ni även ta en titt på den här videon där Alanis Morrisette driver med Fergie/Black Eyed Peas på ett storstilat manér.
http://www.youtube.com/watch?v=W91sqAs-_-g


Nu får det vara färdighackat för stunden, kanske skulle ta o göra något vettigt av den här dagen.

P & K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0