släckt och släkt

FYI: Släckt är ett relativt nytt ord som är motsatsen till törstig, ekvivalent till mätt. Alltså ger logiken att det är ett ord som beskriver den känsla man får när man druckit så pass mycket vätska att man känner att det är nog där.

Släkt däremot är sådana som jag har umgåtts med idag. Släkt och annat löst folk. Vi var i Skåneland och hälsade på min kusin Mia som är hemma från USA för första gången på fyra år tror jag. Hon, hennes man och två barn. Och Ida, mitt kusinbarn var hemma från Turkiet helt själv, utan mamma och pappa. Sen var större delen av släkten på mammas sida där också. Det var schysst att se dom, det händer ju inte så ofta. Det hade varit riktigt roligt att hälsa på i Lake Tahoe nångång, men det känns lite som att vårt hus inte tycker att vi ska göra det.

Dagens viktigaste: Min monitor är paketerad och skickad!

Dagens oviktigaste: Jag var inne o sneglade på Alex Schulmans blogg, eller dagbok som han vill kalla den. Ganska läsvärd faktiskt, men jag förstår inte riktigt hur den kan vara Sveriges mest lästa. Han hackar ju mest på folk som är mer kända än honom, samt utväxlar lite bistra ord med sin flickvän som sen hämnas i sin egen blogg. Men kolla in den, mkt skvaller.

En bild hade gjort susen i det här förvirrade inlägget, men det kan ni glömma! Jag ska istället ägna mina sista vakna minuter åt att trycka in en ny firmware i min KiSS DP-600.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0