.portableApps

Håhåjaja, ni skådade rätt. Ovan finns förmodlgen den första versalen bland alla mina rubriker. Det är för att jag ville skriva lite hackigt. Haxxor. 1337, u know. Yapp.

Mmm, egentligen vill jag bara tipsa er om Portable Apps. Det är program som finurligt samlar ett gäng andra program under sitt namn och grejen är att man installerar allt på en usb-sticka och sedan har man sina program vilken dator man än sitter vid. Mmhmm, men varför då då? Jooo, för att inställningarna och dylikt sparas oxå. Exempelvis har du alla dina bokmärken till Firefox med dig vart du än dig i världen vänder.

Personligen tycker jag det är tufft för att jag ÄNTLIGEN har hittat ett program till alla mina lösenord och kort och liknande. Keepass är namnet och det är en del av Portable Apps. Finns dessutom till Pocket PC. Så nu har jag mina lösenord med mig ööööverallt. Synkat. Överallt. Hallelujah!

Och du... Det fungerar i Linux oxå! Under Wine givetvis. Ta en titt vettja.

-vettja-

Kommentarer
Postat av: pseudonymen

Gratis?

2007-06-12 @ 23:57:10
URL: http://pseudonymen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0