Mat...

En av dom medelhungrigaste personerna i kommunen måste ju vara herr bloggare. Medelhunger är givetvis den mängd hunger man känner i snitt, jämt dividerat över tiden. Jag har en riktigt hög mängd hunger största delen av min medvetna tid. Anledningen bakom detta ämne är att min flickvän snart kommer hem med en rykande färsk pizza, och jag kan inte slita mina tankar från detta faktum... Att min flickvän snart kommer hem förstås, kära Camilla :)

Mat... pasta är definitivt den bästaste basmaten, den bör uppta en stor del av ditt skafferi. Jag har ju som bekant nyligen besökt Italien, och kan därför tros vara bortskämd vad gäller pasta, men så är icke fallet. Åtminstone inte vad gäller lasagne. Jag åt en dyr lasagne i Milano. Köttfärsen smakade exakt som köttfärsen i barnmatsburkar gör. Sen åt jag en lite billigare lasagne som var något godare, men min mamma gör definitivt bättre lasagne än vad milaneserna gör. Längre ner i detta inlägg tänkte jag bjuda eder på ett sanslöst bra nudelsopperecept. Men från det italienska köket har jag åtminstone lärt mig uppskatta olivolja. På allt.

Först ska vi prata om kinamat. Det är skitgott!
Men skit i det... Thaimat är nog ännu godare! Men som allt annat är ju såklart suger efter olika maträtter helt beroende av ens humör. Och såklart är byns enda thai-restaurang stängd på söndagar. Söndagar som är en riktig thai-humörs-dag. Illa planerat. Och kineserna är inte bättre dom som håller stängt på måndagar.

Andra dagar är en burgare från McDonalds det enda som cirkulerar bakom ögonen. Och ibland är det pizza. Just nu är det pizza. Älmhultsk pizza är förresten godare än italiensk. Men jag är ju oxå lite sugen på lite hederligt kött. Entrecoté som exempel. Gärna med korrekt stavning.

Det här inlägget var inget kul att skriva. Dels blev jag förbannat hungrig, dels går det segt och knackigt. Känner ni det, kära läsare? Det är inget flow :)

Tillägas ska endast att jag nu är tillbaka i Linuxvärlden. Jag har 3 terminaler öppna bakom denna browser. Det uppdateras friskt. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0