nudelsoppan fan

Ursäkta mig, mitt i all hunger glömde jag bort mitt utlovade recept:

Mattias spendid nudelsoppa

Koka upp valfri billig nudelsoppa i angiven mängd vatten. Jag rekommenderar kycklingsmak.
Ca Exakt 20 sekunder innan nudlarna har uppnått rätt mjukhet slänger du i ett rått ägg utan skal. Ett hönsägg. Sen RÖR du i smeten så att ägget går sönder och bildar så små klumpar som möjligt.

Nu tar du bort skiten från plattan, så att dina nudlar inte blir överkokta. Häll i kryddpåsen. Ni som är med på noterna förstår kanske att jag med det menar att man öppnar påsen och häller i innehållet. Ni andra får skylla er själva. Tillsätt eventuellt lite andra kryddor... svartpeppar är en krydda. Kockens rekommendation: Chilisåsen som man kan köpa under disk hos min lokala thaimatslagare.

Nu häller du i en passande mängd skalade sesamfrön. Ja, bara häll. Och slutligen kör du i lite saltade jordnötter. Är du på rätt humör går det även för sig att hälla i lite mjölk.

image14

Smaka bra? Ja fan.

Kommentarer
Postat av: Johnny

Va fan Mape, att du lever ännu, jag trodde du gått ur tiden! Men kul att se dig i farten.
P.S du ska ju ha casewnötter till den där rätten!
//J

2007-05-08 @ 20:52:36
URL: http://www.TaDetLugnt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0