.service??

Det hände en incident. Tidpunkten var igår, lunchtid. Platsen var Long Hwa, kinarestaurangen.
Dom serverar buffé, jag hade precis fyllt min tallrik till den maximala fyllningsgraden på just denna sorts tallrik. Jag skulle sätta mig vid bordet och pratade samtidigt med PI som satt mittemot. Plötsligt smäller det bara till och min underbara samling av nudlar, stekt fläsk, friterad kyckling och wokade grönsaker med sötsur sås befinner sig på stolsdynan samt heltäckningsmattan under mig. Tallriken gick i 103 delar och glaset likaså... Sicken jädra smäll...självklart är haket fullsatt.

Den manliga ägaren av restaurang Long Hwa, härmed kallad "Kinesen", står omedelbums jämte mig och skriker -"Stolen! Stolen!" och börjar vifta ner all mat på golvet... Tydligen har dom köpt in nya stolar för dagen, och dessa stolarna verkar ha varit väldigt dyra, för Kinesen blir förbannad på mig. Han tjabbar om att jag ska betala en ny stol, men det vill inte jag. Jag vill mest äta, så jag går helt sonika och hämtar en ny bricka och fyller upp en ny tallrik. Kinesen ser väldigt arg ut, och bär ut sin stol i köket. Jag är en ganska snäll människa, så jag plockar upp lite tallriksskärvor och friterade kycklingbitar från golvet, sen äter jag, under sträng bevakning av herr Kines.

När vi har ätit färdigt funderar jag först på att bara gå, men som sagt är jag snäll, så jag frågar hur det har gått med stolen. Kinesen är fortfarande arg och tjatar om att stolen är helt ny och att den inte går att tvätta. Jag betalar en extra dagens till honom och går. Sen ångrar jag givetvis att jag betalade något alls. Man ska fan inte behöva betala något ifall det händer en olycka. Ok ifall man är full och kastar mat, men om man spiller? Fan.

-Smaka bra!? - Håll käft-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0