söndag? ja faktiskt... igen

Ja, faktiskt. Det verkar inte som att det finns någon ände på alla dessa söndagar. Snart borde dom ta slut kan tyckas. För ca 5 minuter sedan rengjorde jag diverse fack i vår tvättmaskin och la in jeans i denna maskin. De var 6 par till antalet. Så här vid 29 års ålder begriper jag fan fortfarande inte varför det heter ett PAR jeans. Det är för i helvete bara ett klädesplagg. Nog väl att det är två ben, men inte kallar jag en handske för en femling handske för det? Annat vore det ifall jag fick bestämma. Om jag får barn en vacker dag ska dom inte säga ett par jeans. Dom ska säga en mysbyxa.

Jag sitter här och funderar. Jag funderar på att mitt Onico alldeles snart är slut. Enda utvägarna ifall det skulle ta helt slut innan jag lyckas införskaffa nytt vore att:

1. Börja snusa på dom gamla använda
2. Börja snusa något annat, exempelvis bomull, tepåsar eller annan passande ganska mjuk, lagom stor massa.
3. Gå på tyngre grejer

Sen funderar jag även på hur skönt det vore med ett eget hus nu. Exempelvis ett hus uppe på en backe lagom långt från närmsta granne. Då hade man kunnat gå ut där i sin trädgård i sina thaiboxningsshorts och sätta sig på en stol och läsa nördtidningar utan att tänka på att den hårt arbetande grannen i trädgården 5 meter bort förmodligen tycker att man borde göra något nyttigare. Det hade ju varit bra.

Sen funderar jag slutligen på en sak till. Om någon som läser det här möjligtvis även läste mitt föregående inlägg och tryckte på länken till "Virtual Barbershop", så förstår ni kanske mig när jag menar på att det vore fett med en ljudbok gjord med samma teknik?  Som exempel hade man då kunnat lyssna på världens bästa berättarröst, nämligen den tillhörande Ernst-Hugo Järegård, när den läser upp världens bästa bok, "Liftarens guide till Galaxen" med en aphäftig teknik som förhöjer upplevelsen enormt. Nu lever väl tyvärr inte världens bästa berättarröst längre, den dog förmodligen med dess ägare Ernst-Hugo, och mig veterligen spelade han aldrig in "Liftarens guide till Galaxen", åtminstone inte med min önskade teknik.

image14Too bad. Annars hade man kunnat säga att den ljudboken... is the shit!

Nu har jag skrivit så pass många och långa meningar att hälften hade varit nog. Schüss.


Lite text här för att fylla upp utrymmet jämte Ernst-Hugo.

Ännu lite mer. Nu ser det
estetiskt bättre ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0