.UFC

Hallå! Hemskt ledsen att det inte har bloggats något på sistone. De senaste sena kvällstimmarna har jag varit upptagen med att titta på Ultimate Fighting Championship.  Såg den allra första turneringen där Royce Gracie vann överlägset med sin Jiu-Jitsu. Och så såg jag UFC 68, där Randy Couture fullkomligt äger allting. 43 år gammal. Han är kung, helt enkelt.

Fortsatt förtäljer denna blogg att denna vecka är en sån där jobbig satans vecka. Herr högt uppsatt tysk är på besök, och därför måste jag sitta i ett fuktigt mötesrum i 2 hela dagar. Och på torsdag måste jag köra till Helsingborg för ännu ett möte som jag inte riktigt vet vad det ska handla om.

Herr undertecknad svensk hatar möten. Ibland hatar jag dom för att man blir trött och...trött. Men mest hatar jag dom för att jag har svåra koncentrationsproblem. Till en början brukar det gå bra, men sen kommer vi in på ngt intressant ämne, och när övriga deltagare spinner vidare till nästa ämne så känner ibland inte min hjärna för att hänga med, utan den och jag stannar kvar på föregående ämne och analyserar djupare, testar nya infallsvinklar och provar udda lösningar på detta ämne istället. Sen vaknar jag till liv och märker att alla andra pratar om något helt annat, och jag är hopplöst förlorad fram tills nästa kaffepaus.

Jag är inte byggd för möten. Sitta stilla går bra, men endast när jag fjompar med datorn eller tittar på tv. Prata gör man bäst liggandes eller ståendes anser jag.

Tillägas ska nu endast att jag och fru Sambo förmodligen alldeles strax är husägare! Återstår gör bara att välja bank. Bankerna slåss om oss, vem vet var detta kan sluta. Jag gillar det inte, jag känner mig elak. Men det är ju för en bra sak. Min ekonomi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0