den förbjudna frukten - onyttig?

Det är ju, som alla vet, så att allting som smakar gott är onyttigt och allting som är roligt är förbjudet.

Detta är inget påhitt eller något som man bara slänger ur sig ibland, detta är ren och skär fakta. Exempelvis är lökringar (snacks, inte svett) väldigt väldigt gott, och samtidigt väldigt väldigt onyttigt. Att köra fort som fan med en bil som inte är min Nissan är väldigt väldigt roligt, men likväl förbjudet.

I morse, i samband med min frukost kom jag på varför det är så här:

Människan är ju i grund och botten god och snäll. <--- Fel fel fel.

Ovan fakta är istället resultatet av att människan är destruktiv till naturen. Målet med livet är att förstöra sitt eget och andras liv. Varför skulle vi tycka att onyttig mat är god om inte för att vi är självdestruktiva? Det säger ju sig självt. Och anledningen till att de flesta roliga saker är förbjudna är ju att dom är farliga. Och just därför tycker vi att dom är roliga - för att vi kan skada oss själva eller andra. Människan är sjuk, sjuk, sjuk. Eller också kanske det bara är jag som har drömt nåt skumt inatt =)

-over & out-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0