nineeleven

Jag har varit på utbildning i 3 dagar. Igår lekte vi att vi drev en flygplats och skulle förbättra hela ruljangsen med diverse superba processer. Jag tyckte det var ganska roligt att det var den 11/9 igår.

För övrigt tycker jag att 11/9 är uttjatat till max nu. 2986 människor dog i attackerna för 6 år sedan, och visst är det synd om dom och deras familjer. 110 000 människor dog när USA fällde sina små bomber över Hiroshima och Nagasaki. 130 000 skadades. År 1950 hade det dött ytterligare 230 000 pga skador eller strålning. Det dör fortfarande människor pga bomberna. Men säg att 340 000 dog totalt. Det är 114 ggr fler oskyldiga människor än vad som dog i attackerna mot USA den 11/9 för 6 år sedan. Gissa var jag lägger min sympati?







Jag vill bo i en svamp

Givetvis pågår det debatter huruvida det var rätt eller fel att nyttja atombomberna. I min värld går det inte att rättfärdiga siffrorna ovan, och framförallt inte lidandet.

Attans, jag blev ju bara pissed av att skriva om det här. Jag rekommenderar dock att man tar och läser lite mer om atombomberna. En bra början kan kanske vara Wikipedia?

Haha, nä... för att jämna ut mitt kanske orättvisa resonemang ovan tänker jag spela lite Silent Hunter IV nu... där sänker man japaner ;)

Schüss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0