konsten att fylla år

...eller nä, skulle ha rubrikerat inlägget med "konsten att bli äldre utan att mogna" istället kanske. Men jag är så gammal så jag orkar inte ändra.

Jag fyller alltså gubbe imorgon. Jag gjorde precis en google-bild-sökning på antalet år jag kommer att bli och kom fram till följande:

                             

Så är det alltså, jag fyller kung-fu.

Ärligt talat tror jag inte riktigt på det här med att jag ska bli 30. Jag har starka och säkerligen helt befogade misstankar om att jag är en bortbyting med falskt id. Jag ser varken ut eller känner mig som en 30-åring. Tur är det väl då att jag ska ta mig an en jädrans massa vuxensaker nu till våren:

  • Fylla gubbe imorgon då alltså
  • Flytta in i hus 1 mars, med allt vad det innebär av renovering och snickeri
  • Bli pappa, preliminärt 24 maj

Rätt så coola grejer faktiskt om du frågar mig, speciellt nr 3 är ju en höjdare utan dess like... Och det som är mest skumt av allt med hela det här är att det inte känns skrämmande eller onaturligt på nåt sätt, förutom lite att pengarna ska räcka till då, men sånt löser sig alltid.

Nåväl, det här var det första nåt sånär seriösa och längre inlägget på senare tid. Ska försöka fortsätta med detta i mitt nya vuxenliv. Nu vankas det städning!

-hejhej-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0