kort inhopp

mest för att tala om att jag lever. Bloggen har som vanligt bortprioriterats till förmån för meningslösa spel på Facebook, samt lite annat.

Nu sitter jag här mitt i livet och har lite val att göra. Det började med ett akut behov av en ny mobiltelefon vilket senare har eskalerat lite. Det blir lätt så när det gäller teknik och man inte har speciellt bråttom.
Mobilerna jag funderar på är HTC Hero, Apple iPhone eller HTC HD2... eller möjligtvis nån monstermodell som kör Android men som inte har släppts ännu, exempelvis HTC Dragon, SE Xperia3, Acer Liquid osv... ngt med snapdragon-processorn iaf. Jag har väl nästan bestämt mig för att det blir Android iallafall, det verkar mer framtidscoolt. Det som drar från iPhones håll är ju den enorma mängden applikationer man får tillgång till efter ett jailbreak.
Men sen häromdagen läste jag att det har släppts en ny plattform (ION) till minidator som lämpar sig ypperligt för media, HTPC's. Även här finns såklart olika modeller och leverantörer att välja mellan... Eee Box, ASRock, Point of view osv...
Så, om nu någon undrar vad jag gör här mitt i livet så funderar jag på alla dessa saker. Ekonomin tillåter (knappt) antingen en mobil eller en dator, så där är första valet.
Nåja, den som lever får se. I övrigt är allt kanon. Arvid mår prima och är busig som aldrig förr. Han är bäst.
Hej

Kommentarer
Postat av: test

hej du glade!

2010-05-12 @ 21:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0